16 Şubat 2007

HAŞHAŞLI EKMEK


Bir ay kadar almis oldugumuz hashasli keki Zeynep cok sevince, hashas satin almistim. Benzeyecegini tahmin ettigim bir kek tarifi de buldum, ama bir turlu yapmaya vakit bulamadim. Neyse ki hashas, bugun ekmek makinesi kitabinda rastladigim hashasli ekmek tarifi icin ise yaradi.

Ekmek tarifinde iki yemek kasigi lemon butter yani "limonlu tereyagi" vardi: seker ve limondan yapilan bir cesit marmelat. Kivami tereyagina benzediginden bu ad veriliyor. Evde olmadigindan buzdolabindaki yogun kivamli marmelatlardan birini cikardim, ve lemon butter yerine kullandim. Ekmegin sicak hali cok hosumuza gitti. Cok da sekerli olmadigindan, tam kahvaltilik bir ekmek oldu. Kitapta 750 gr ve 1 kilo icin tarif vardi, ben 750 gr olanini denedim.

750 gr ekmek icin

250 ml su
2 yemek kasigi limonlu marmelat
1 yemek kasigi sivi yag
1.5 tatli kasigi (teasp) tuz
450 gr ekmek unu
1 tatli kasigi (teasp) ekmek kivamlastirici *
1.5 yemek kasigi sut tozu
1.5 tatli kasigi kuru maya **

Ek malzeme
2 yemek kasigi limon kabugu rendesi
1.5 yemek kasigi hashas
1 yemek kasigi sivi yag

Ilk gruptaki malzemeleri ekmek makinesine atin. TATLI ekmek ayarinda calistirin. Makine bir sure calistiktan sonra, findik/fistik vs atmak icin sinyal verecektir. O zaman bir kapta karistirdiginiz ek malzemeleri, kapagi acip ekmek malzemesine ekleyin.

Not. * Ekmek kivamlastirici kitapciktaki tarifte olsa da kullanilmasi gerekmiyor.
** Kuru maya miktari, maya cesidinize gore biraz fazla gelebilir.

Not2. Ekmek makinesinde ekmek veya hamur yaparken, makine malzemeyi iyice karistirdiktan sonra, kapagini acin. Parmaginizla dokunun. Eger hamur cok sertse, ve pedal cevirirken zorlaniyorsa, birer kasik su katin yavas yavas. Eger hamur hafif civiksa ve parmaginiza yapisiyorsa, birer kasik un katin yine yavas yavas. Normalde, hamurun dokununca hafifce yapismasi, ama parmaginizda kalmamasi gerek. Un miktari, kullandiginiz unun cesitine gore, hatta bugdayin mevsimine gore degisiyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık haşhaşlı ekmek çok lezzetli gözüküyor.