18 Şubat 2007

Ye # 19: Ermeni Usulü Muskatlı Kek


19. yemek etkinliginin konusu kek, ev sahibi Kekevi, kekim de muskatli kek. Muskatli kek tarifine internette baska bir tarif ararken rastlamistim. Bircok internet sayfasinda ayni tarif var, Armenian nutmeg cake – yani Ermeni usulu muskat keki - diye geciyor. Muskati genellikle biskuvilerde ve corbalarda kullaniyorum. Bu keke tadini veren muskat oldugundan, ilgimi cekti.

Oldukca ilginc bir kek, cunku malzemenin bir kismi karistirilip, miktarin yarisi once tepsiye yayiliyor ki bu kat kek pistikten sonra biskuvi kivaminda bir taban olusturuyor. Diger yarisina kalan malzemeler de eklendikten sonra, ikinci kat olarak tepsiye yayiliyor. Lezzetli bir kek ortaya cikiyor. Bu keki iki ay once yapmis, ama bloguma koymaya vakit bulamamistim. Iyi ki de oyle olmus, cunku cok sicak bir hafta geciriyoruz Melbourne'da ki firin calisip da evi isitmasin diye kek etkinligini es gecmem gerekecekti.

Tarif Amerikan sayfalarinda oldugu icin, olcuyu ona gore ayarladim. Aslinda teaspoon olan olculer bizim tatli kasigi miktarina denk dustugunden tatli kasigi olarak cevirdim. Bu arada, cok kabarmayan bir kek cesiti bu.

1 Amerikan bardak olcusu = 240 ml. suya denk dusuyor.

2 bardak esmer seker, siki siki doldurulmus
2 bardak un
2 tatli kasigi kabartma tozu (teaspoon)
1 tatli kasigi karbonat (teaspoon)
1 tatli kasigi tuz (teaspoon)
125 gram tuzsuz tereyagi
1 bardak sut
1 yumurta, cirpilmis
1 tatli kasigi (teasp.) muskat (kucuk hindistan cevizi), rendelenmis
1/2 bardak ceviz, kirilmis

Firini 175 dereceye ayarlayin. 20 cm kare kek kabi hazirlayin (yoksa yuvarlak da olur).

1. Seker, elenmis un, kabartma tozu ve tuzu birlestirin. Icine yagi kati sekilde katin. Parmak uclarinizla yagi yavas yavas unlu karisima yedirin. Yaklasik bes dakika sonra biskuvi kirintisi gorunumunde bir karisiminiz olacak. Bu karisimin yarisini yaglanmis kek kabina bastirarak yayin.

2. Karbonati sutun icinde eritin. Buna cirpilmis yumurtayi, ve muskati katin. Sutlu karisimi, yukardaki unlu karisimin kalan yarisina katin, ve iyice karistirin. Daha sonra kek kabindaki unlu alt tabanin uzerine bosaltin.

3. Cevizleri kekin uzerine serpin. Firinda 1 saat pisirin. Kek pistikten sonra kabi icinde 15 dakika bekletin, daha sonra iyice sogutmak uzere tel izgaraya cevirin.

Not. Muskatin butun olarak satin alinmasi ve gerektikce rendelenmesi oneriliyor. Ben pratik olmasi nedeniyle evde tozunu bulundurup, bayatlamamasi icin de kavanoz bitmeden yeniliyorum.
Not2. Daha onceden vermis oldugum kek tariflerini de Tatlilar kismindan gorebilirsiniz (cikolata-findik ezmeli topkek, cikolatali cevizli islak kek, raventli topkek, portakalli ve hindistancevizli kek).

10 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba
cok guzel gozukuyor ellerine saglik super olmus :)

www.yumurtasepeti.net

hayat dedi ki...

Merhaba Muskatlı kek harika görünüyor.Ellerinize sağlık.

sevgilerimle.

munevver dedi ki...

Ceviz,merhaba..İyi ki ziyaret ettiniz de sizi de tanımak nasip oldu.Ne güzel şeyler yapmışsınız..Ellerinize sağlık.Kekinizi çok beğendim.Tabanı kıtır kıtır ve üzeri yumuşak.Çok hoşuma gitti.Bloğunuzu linklerime ekliyeceğim hemen.
Sevgiyle,nanelimon..

akçahan dedi ki...

Çok güzel bir kek, ayrıca sayfanızı tanımaktan mutlu olduğumu belirtmek isterim. Sevgiyle ve görüşmek üzere.

Sibel dedi ki...

Sevgili Ceviz, Ermeni mutfağında baharatların çok önemli rolü var ve bu yüzden ben Ermeni mutfağını damak tadıma çok yakın buluyorum. Bu kekin de bu yüzden çok güzel bir lezzeti olduğunu düşünüyorum. İyi ki deneyip paylaşmışsın. Ellerine sağlık. Melbourne'a İstanbul'dan kucak dolusu sevgiler:)

Adsız dedi ki...

merhaba, ne ilginç bir tarif bu böyle. İki kez pişirilmesi şaşırttı beni. Muskat kullanmadığım bir baharat. Ama denemek lazım baharat kullanmayı çok severim.. :)

Sımsıcak sevgilerimle...

http://misss.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Zerrin, kek iki kere pisirilmiyor. Alt kat biskuvi kivaminda tepsiye yayildiktan, sonra uste kek hamuru eklenip, bir asamada pisiriliyor. Denerseniz, afiyet olsun simdiden.

Adsız dedi ki...

Is this Turkish cookery? I love Turikish savouries. There are so many kebab shops where I live. And the Turks use them, not just drunk English people (that's what kebabs are eaten by in the most part in the UK. Drunk people.) But I've grown to love Turkish food, especially the PIDEs! I found you with a random press of that "next blog" button. You must drop by mine! I'm at gledwood2.blogspot.com and you're most welcome to visit. It's a diary blog and quite "different". I write quite candidly about my life... Anyway take care and All the Best now

Gleds

Tijen dedi ki...

Bir sorum var ama önce ellerine sağlık demeliyim. Nefis görünüyor kekin. Ermeni keki diye geçiyormuş ya, Avustralya'dan mı bu tarif? Sorma nedenim şu, acaba Ermeniler bu keki Avustralya'ya göçmeden de yapıyorlar mıydı (eğer gerçekten etnik bir tarifse) yoksa göçtükleri yerin gelenekleriyle birleşerek mi ortaya çıkmış? (Ben işte böyle garip sorulardan muzdaribim. Tariflerin gruplarla birlikte dolaşırken şekil şemal değiştirdiklerini düşünüyorum, bu yüzden merak ettim. Acaba bir yanıtın var mıdır?) Çok teşekkürler!
Tijen

Ceviz dedi ki...

Merhaba Tijen, Ne yazik ki tarif Avs'dan degil. Tarifi bir baska tarif ararken internette bulmustum. Ayni tarif birkac sayfada geciyor - Google ile ararsaniz bulursunuz. Ama hicbir sayfada kaynak gosterilmemis. Neden Ermeni keki, ve gercekten Ermeni keki midir bilinmez. Google'dan ayrica yaptigim bir arama sonucu Ermeni'lerin muskat kullandigi ve de kek sevdikleri gibi iki ayri bilgi buldum. Ama bu da kanit sayilmaz. Her halikarda tarif cok guzel.