17 Mart 2007

Hurmalı Top Musli


Bu tarife teatime'da rastladim. Denedigime degdi, gercekten de guzel oldu. Bu toplara benzer bir topu ara sira gittigim bir kafeden aliyordum ki artik almama pek gerek kalmayacak sanirim. Tarifin orijinalini Mine bir Avusturalya yemek dergisi sayfasinda bulmus, ve olculeri yariya indirerek yapmis. Direk olarak o sayfaya giderek olculeri uyguladim. Yalniz evde kuru kayisi olmadigindan 30 gr kuru elma, 110 gr kuru hurma kullanarak yaptim. Bir dahaki sefere ceviz veya hafif kavrulmus badem de ekleyecegim. Tarifi ayrica yazmiyorum ki turkcesi teatime'da, ingilizcesi taste.com.au da. Denerseniz afiyet olsun.
Not I. Hurma ve elma karisimi cok cabuk pisti, asil tarifteki verilen sureyi kullanmama gerek kalmadi.
Not II. Hurma ve elmayi pisirmeden once yikadim ki uzerindeki koruyucu maddeler akabildigince aksin. Kuru kayisi icin de kullanilan yontem kullanmadan once 20 dk havalandirmak ki uzerindeki koruyucu madde sulfur diyoksit ucsun (bunu bir yerde okumustum, ne kadar ise yariyor bilemiyorum).

1 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Taa oralardan yazdıklarınızı keyifle izliyorum, çok zevkli yemekler yapıyorsunuz. Sizi "tıkladıklarım" arasına ekledim, umarım izniniz olur.