12 Nisan 2007

Balsamik, Peynirli Pancar Salatası


Balsamic beetroot with Roquefort

Bu tarife kutuphaneden aldigim bir kitapta rastladim (Gordon Ramsay - Sunday Lunch). Tarifi biraz degistirince lezzetli bir salata cikti ortaya. Asil tarifte rokfor (roquefort) peyniri vardi. Evde beyaz peynir oldugundan onu kullandim, ve dukkah ekledim son anda. Rokfor peyniri zaten yakin zamana kadar Avusturalya'da yasakti, yasak yeni kalkti, ve ancak ozel peynir dukkanlarinda bulunuyor. Beyaz peynir ote yandan oldukca yaygin, ve de pancara cok yakisti bence.

600 gr pancar, pisirilmis ve soyulmus
3-4 yemek kasigi sizma zeytinyagi
6-7 yemek kasigi balsamik sirke
birer tutam deniz tuzu ve karabiber
150 gr rokfor peyniri / beyaz peynir
1-2 tatli kasigi susam, kavrulmus (ben dukkah kullandim)

Pancarlari dilimle. Zeytinyagini bir tavaya koy ve pancari ekle, iki uc dakika sote et. Balsamik sirkeyi ekle, ve tuz-biber ekle. Pancar parlak gorunume kavusana kadar, hafifce karistir. Salata tabagina gecir. Birkac saat buzdolabinda sogut. Servis etmeden once, kirinti hale getirilmis rokforu ve susamlari salataya serp, ve karistir.

Not. Ben Avs'da cok yaygin olan konserve pancar kullandim. Vaktim olmadigindan diger malzemeleri konserve pancarla cabucak karistirip, servis ettim. Is cikisi icin pratik bir salata olmus oldu.

Daha once verdigim pancar tarifleri

Yogurtlu pancar salatasi
Firinlanmis pancar
Yogurtlu pancar mezesi

2 yorum:

Hülya dedi ki...

Pancar salatası da süper olur.Gerçi peynir koymuyordum ben yaparken ama çok şık olmuş tarifiniz.Bir de sayenizde dukkahı öğrenmiş bulunmaktayım;)Ne iyi oldu da size uğradım;)
Sevgiler....

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Pancar salatası ve mezesini okumuştum, ama fırında pancarı kaçırmışım. Çok ilginç, Amerika'da kuzenimde yediğim tatlı patates gibi oluyor herhalde. Denemeli...