07 Ekim 2006

Yoğurtlu Pancar Mezesi (Beetroot dip)


Bu meze Melbourne'daki Turk restoranlarinda her zaman bulunur, ama iki sene once Rachel'da gorene kadar yapmak aklima gelmemisti. Bu tarife Turk yemek kitaplarinda rastlamadim. Mezeye de Turkiye'de rastlamadim. Ama burada satilan pancar konservesinin uzerinde yazili tarif. Yine de Turk restoranlarinda olmasi nedeniyle, Turk mutfagi kategorisine koyuyorum. Yapmasi cok kolay, tadi da nefis.

Bu mezeyi konserve pancarla yapiyorum. Ama tarifi taze pancara gore verecegim. Tabii tursu pancarla da deneyebilirsiniz.

3 adet pancar
5 kasik yogurt
1 dis sarimsak
bir tutam tuz

Pancarlari haslayin, ya da mikrodalgada azicik suyla kapali kapta 4 dakika pisirin. Sogutun.

Sogumus pancarlari mutfak robotuna sarimsakla birlikte atin, calistirin.

Pancar karisimini bir tabaga koyun, tuzu serpin. Yogurdu yavas yavas ekleyin karistirin. Arzu ederseniz, bir tatli kasigi sizma zeytinyagi da karistirabilirsiniz.

Uzerine kuru nane serperek, servis edin.

Pancar mezesi ve humus birlikte sunulunca, cok iyi tamamliyorlar birbirlerini.

Alternatif Bu sefer pancar ve sarimsakla birlikte yarim kasik cay kasigi da kirmizi pul biber ekledim. Acimsi ve cok guzel oldu. Aci seviyorsaniz, deneyin derim.

Hiç yorum yok: