07 Ekim 2006

Humus (Hummus, Tahinli Nohut Mezesi)



Mezelere bayilirim, ama humusa bir ayri bayilirim. Mutfak robotunuz varsa, yapmasi cok kolay bir meze. Evde yapinca, kendi agiz tadiniza gore ayarlayabilme luksunuz de var (limon ve tahin miktariyla oynayarak).

Bu tarif, Melbourne'un en iyi Lubnan restoranlarindan Abla'nin sefi Abla Amad'in Lebanese Kitchen adli kitabindan. Nohut cok sevdigimden bir kilo kuru nohut alip, hasliyorum. Sonra kucuk kaplara bolerek buzluga atiyorum. Arada yemeklik, arada da humus yapmak icin pratik oluyor. Tabii konserve nohut da kullanilabilir ama tadi, evde haslanmis nohuttan farkli.

1.5 su bardagi haslanmis nohut
1 caykasigi tuz
1 dis sarimsak
1/2 su bardagi tahin
1/2 cay bardagi limon suyu
1 tatlikasigi zeytinyagi

1. Tuz ve sarimsagi robota atin, calistirin. Daha sonra nohutu ekleyin, nohut ezilene kadar calistirin.

2. Yavas yavas tahin ve limon suyunu katin, aralarda robotu calistirarak.

3. Robot kabinin kenarina cikan karisimi kasikla arada siyirip, orta kisma dusmesini saglayin.

4. En son olarak, kivamini kontrol edin. Sert gibi ise, biraz sulandirmak icin 2-3 kasik su ekleyin (ben her zaman ekliyorum, daha yumusak sevdigim icin).

5. Tabaga koyun. Uzerine biraz zeytinyagi koyun, ve tatli kirmizi biber, maydanoz veya kuru nane ekleyerek servis edin. Bu sefer biraz kirmizi biber, biraz za'tar serptim.

Pide ile birlikte afiyetle yiyin. Ya da peynirli, domatesli sandvic icine surun.

Hiç yorum yok: