06 Ekim 2006

Minik Zencefilli Kurabiyeler


Tesaduf bu ki iki hafta arayla zencefil kullanarak biskuvi yaptim (bkz. zencefilli biskuvi). Bu kurabiyeler farkli tabii. Ilki agza yumusakca gelmekte, bu ise kitir kitir. Bu kurabiyeleri en son bes sene once yapmistim. Bu hafta ozel bir gun nedeniyle, Alan'a cok sevdigi zencefilli kurabiyelerden iki kavanoz yapip hediye ettim, birini evdeki, digerini de ofisteki calisma masasi icin. Alan kurabiyelerini bitirmeden, ben size tarifi yazayim.
Ingilizcesi gingernut, ve Avusturalya'nin geleneksel biskuvilerinden. Gingernut ayrica hazir bir biskuvi cesiti olarak marketlerde de satiliyor. Ben evde yapilanini tercih ediyorum.

******************
OLCEK: 1 bardak su = 250 ml olcegine gore bardak hazirlayin.
1 Avs. caykasigi ~ yaklasik 1 turk tatli kasigi

2 bardak un
1 bardak ince toz seker
1/2 caykasigi karbonat
1 caykasigi tarcin
bir tutam tuz
2 caykasigi toz zencefil
125 gr tereyagi (45 gr ini sivi koydum)
1 yumurta
1 caykasigi bal (varsa asil tarifteki golden syrup)

1. Firini 170 dereceye getirin (moderately slow). Bir kaba unu eleyin. Seker, karbonat, tarcin, tuz ve zencefili ekleyin, karistirin. Tereyagini karisima parmaklarinizla yedirin. Birkac dakika sonra, karisimin ekmek kirintisi gibi oldugunu goreceksiniz.

2. Ayri bir kapta, yumurta ve bali hafifce cirpin, ve unlu karisima ekleyin. Ellerinizle yogurarak, sertce bir hamura donusturun.

3. Daha sonra tatli kasigi buyuklugunde miktar alip, elinizde top haline getirin.Hafif yaglanmis (veya yagli kagit konulmus) tepsilere beser santimetre arayla dizin.

4. Firinda yaklasik 13-15 dakika pisirin. Tepside sogutun. Ilk basta yumusakca gozukse de, soguyunca kitir kitir olacak kurabiyeleriniz.

Yaklasik 40 adet cikiyor. Firini altli ustlu, iki kere kullanmak gerekiyor.

Tarif AWW the big book of beautiful biscuits kitabindan.

Hiç yorum yok: