28 Eylül 2006

Şeker Pembesi Reçel (Sweetheart Jam)


Bu recelin tarifini Ingiliz ciftlik mutfagina dair eski bir yemek kitabinda gordugumde, icinde elma, armut ve de kirmizi erik oldugu icin ilginc bulup, minik Ebru 2.5 aylik oldugu halde, mutfaga girisip yapmistim. Tarifi daha sonra annem ve Ayse'ye gonderdigim icin hazir. Fotografini da bu sabah cektim. Recel bitmek uzere... Bu arada ekleyeyim, Ayse bu receli sevgililer gunune yakistirdi. Sweetheart sevgili demek ya. Ben de canimin ici, tatlikalp receli diye adlar takmistim ilk basta, ama 'seker pembesi' rengi dolayisiyla daha uygun.

450 gr erik, kirmizi olanlardan
450 gr elma
450 gr armut
1 kilo toz seker

Eriklerin cekirdegini cikarin, dorde kesin.
Elmalarin kabugunu soyun ve buyuk parcalara dograyin.
Armutlari soyun ve kucuk parcalara dograyin.
Recel pismesine uygun bir tencereye sekerle beraber koyun, karistirin. Recel kivamina varana kadar kaynatin.

Asil tarif bu. Simdi notlar:

Erik olarak burada kan erigi diye gecen bir erik kullandim (bir cesit Japon erigi), yumusakca ve pembe ya da kirmizimsi erik olacak.

Ben ek olarak bir de yarim boy cubuk tarcin kabugu attim.

Zeynep taneli recel sevmediginden, recel bir sure kaynayip da elmalar yumusamaya baslayinca, blender’i recele soktum atesten alip, ve karistirdim (dikkat recel sicramasin). Tarcini cikardiktan sonra ama! Guzelce karisinca tekrar atesi koydum ve kaynatmaya devam ettim.

Seker termometresinde 106 ya gelince kivamina varmisti. Toplam en az yarim saat kaynadi. Atesten aldigimda hafif hafif dibine tutmak uzereydi meyve parcalari.

Sonra sterilize edilmis kavanozlara kavanozlar sicakken doldurdum. 5 ufak kavanoz recel cikti. Recelin rengi seker pembesi oldu. Tadi da nefis...

Sterilize etmek icin birkac yontem var ama en kolayi kavanozun 1/3 une su koyup mikrodalgada 8 dakika isitmak. (Kavanoz isiya dayanikli olsun). Gerci en son deneyimime gore firinda sterilize etme yontemi daha uzun omurlu receller yaratiyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Evrim harikasin. Seninle gurur duyuyorum. Turk mutfagini o bolgede meshur edersin insallah. Umarim nasip olur da seni Avustralya'da ziyaret edebiliriz, boylece recel neyin biz de tadar yeriz.

:)

Tarkan Aymen