17 Ekim 2006

Tatlı Kuzu Yahnisi (Lhem Lahlou)


On gun once bahsetmis oldugum menudeki diger tarifleri yazmistim, anayemegi ancak yazmaya koyuluyorum. Bu yemek, Kuzey Afrika mutfagindan ve Cezayir'e ait. Cezayir Osmanli Imparatorlugu ve daha sonra Fransa yonetiminde bulunmus oldugu icin, mutfagi yoredeki diger ulkelerin mutfaklarindan etkilendigi kadar, Turk ve Fransiz mutfaklarinin da izini tasiyor. Tarif Momo's Cookbook'tan. Bu tarifin degisik versiyonlari var, mesela verecegim tarifteki kuru erik yerine, kuru kayisi kullanan bir tarifi Chez Zadi adli bir Cezayir yemek blogunda bulduk. O gece yemege gelen arkadaslarimizdan biri bu haftasonu internetteki tarifi denemis, ve cok guzel oldugunu bildiren bir e-posta gondermis dun.

Kitaptaki asil tarifi yaziyorum. Ama tarifte cok fazla seker var, 150 gram!!! Ben 80 gram kullandim, daha az bile kullanabilirmisim yemegin icindeki kuru meyveler nedeniyle (yukarda bahsettigim Cezayir blogunda, seker miktarinin cok oldugunu, alisik olmayanlar icin fazla gelebilecegini, seker katilmadan bile kullanabilecegi notu var: o zaman yerine biraz tuz gerekiyormus). Bence seker hastaliginiz yoksa, seker kullanin - miktarini ayarlayin. Bu arada ayni blogda, bu yemegin Ramazan ayi icin ozel bir yemek oldugu notu var. Icinde tuz olmama nedeni de oruc sirasinda susatmasin diyeymis.

Yemek, 80 gram sekere ragmen cok guzel oldu. Kuzueti yumusacik agzimizda dagildi. Bu tarif icin de portakal suyu cicegi (orange blossom water) gerekli (bkz. portakalli havuc salatasi). Bulamazsaniz bu yemek icin bir portakal suyunu sıkın, kullanın.

32 adet kuru erik
50 gr susam, kavrulmus
100 gr tuzsuz tereyagi (ben yerine 4-5 kasik zeytinyagi kullandim)
1 kilo kuzu eti, iri parcalara kesilecek
1 tatlikasigi tuz (avs, ing, amerika olceginiz varsa teaspoon)
1 tatlikasigi toz beyaz biber (yoksa karabiber)
1 tatlikasigi tarcin
2 tarcin cubugu (ben bir kullandim)
150 gr esmer toz seker (80 gr kullandim, 50 gr yeterli bence)
100 ml portakal cicegi suyu (orange blossom water) / veya 1 bir portakal suyu
300 ml su
2 elma

1. Susamlari, yagsiz teflon tavada, surekli karistirarak kavurun. Altin rengine donunce, ocagi kapatin ve sogutmaya birakin.

2. Kuru erikleri bugulamaktan bahsediyor tarif. Buguladiysam da bunun gerek olmadigina karar verdim sonrasinda. Bugulamadan, erikleri sogumus olan susamlara batirin.

3. Guvec tenceresine, ya da alti kalin celik tencereye, 4-5 kasik zeytinyagi koyun. Et, tuz ve tozbiberi ekleyin. Orta ateste, karistirarak 10 dakika kadar, etlerin disi acik kahveye donusene kadar pisirin.

4. Uzerine tarcin tozu ve cubuklarini atin. Sekeri yavas yavas karistirarak atin. Daha sonra portakal cicegi suyu ve normal suyu ekleyin. Kaynadiktan sonra altini kisin, ve 20 dakika hafif ateste pisirin.

5. Bu arada, elmalari soyun ve ince ince dilimleyin. Susama batirilmis kuru erikleri ve elmalari yemege katin. (Ben tabakta kalan susamlari da attim icine). Bir 20 dakika daha pisirin dusuk ateste. Tencerenin agzini acik birakin ki suyu buharlasip, azalsin. En son olarak, tadini kontrol edip, servis edin.

Hiç yorum yok: