20 Ekim 2006

Körili Balkabağı Çorbası (benim tarifim)


Bu corba tarifi Antje'den, alti yil once bizi ziyarete geldiginde yapmisti. O zamandan beri turlu versiyonlarini yaptim, corbalara tarif disi malzemeler katmadan duramadigimdan. Once fotograftaki corbanin tarifini yazacagim, sonra Antje'ninkini. Ikincisi, sadece balkabakli oldugundan daha tatli tabii ki. Turkiye'ye uc sene onceki ziyaretimde bizimkilere yaptiysam da pek ragbet gormedi. (Bu sene humus yaptim, ona neyse ki bayildilar).

Balkabagi corbasina gelince, tatlisina alismis bizler icin garip olsa da Avusturalya'da oldukca sık rastlanıyor. Diger Ingilizce konusulan ulkelerde de yaygin. Antje pisirdigine gore Almanya'da da yeniliyor.

Balkabagi corbasina kirmizi mercimek katinca, tatli tat azaliyor. Corbayi bence lezzetli yapan, icindeki kori ve portakal birlesimi. Zeynep mercimek corbasini tercih ettiginden, mercimegini fazla, kabagini az koydum bu sefer. Hazir haslanmis nohut vardi, onu da kativerdim; ona gore bir bardak da su ekledim.

4 bardak tavuk suyu (veya su ve etsu tableti karisimi)
1 bardak kirmizi mercimek, yikanmis ve suzulmus
1 bardak nohut, haslanmis
1 bardak su
1 bardak balkabagi, dogranmis
1 elma, dogranmis
1 portakal, suyu sıkılmış
1 tatli kasigi kori
tuz

servis icin kuru nane ve toz karabiber

Tencereye tum malzemeyi koyun, ve mercimekler iyice dagilana ve elmalar yumusayana kadar, arada karistirarak, pisirin. Daha sonra corba blender'i ile corbayi pure haline getirin. Uzerine toz karabiber ve nane serpin (ben kirmizi biber de serptim). Daha sulu isterseniz, su miktarini arttirabilirsiniz.

Antje'nin tarifini de ayri bir blog olarak yazayim.

Hiç yorum yok: