07 Temmuz 2007

Pesto (İtalyan tarzı yeşil sos/meze)


Bu tarif Italyanlarin unlu "pesto"su, yesil ot ve findik/fistik karisimi. Aslen makarna sosu olarak kullanilsa da meze olarak da cok guzel gidiyor. Genelde pesto yapiminda taze feslegen kullaniliyor. Melbourne'da kafelerde kisnisle yapilmis hali de sandvic icine surmek uzere yaygin. Taze feslegeni de kisnisi de yemeklerde seviyor olsam da pesto icinde kullanilinca iki ot da agiz tadima fazla geliyor. Pesto'nun en sevdigim hali roka yapragi ile yapilani.
Tarif bircok kitapta olsa da Jamie Oliver'in tarifinden yola cikip, degistirdim (Jamie's dinners). Orijinal tarifte feslegen ve camfistigi var. Ben roka yapragi ve badem kullandim. Findik veya Antep fistigi da kullanilabilir. Olculere tamamen uymaya gerek yok, agiz tadiniza gore oranlarla oynamaktan kacinmayin.
1. Makarnayi pisirdikten sonra tabaklara servis edin, her tabak uzerine birer kasik pesto ekleyin. Parmesan peyniri serpin. Karistirin. 2. Meze olarak kullanin. 3. Veya sandvic icine sos olarak surun.
1/2 dis sarimsak
deniz tuzu ve karabiber
birkac avuc taze feslegen yapragi (veya kisnis veya roka)
bir avuc camfistigi, tavada hafifce kavrulmus (veya findik/fistik/badem)
bir avuc taze Parmesan peyniri
sizma zeytinyagi
limon suyu
Mutfak robotuna sarimsak ve tuzu atin, calistirin. Daha sonra feslegen yapragini ve findiklari atin, calistirin. (Dikkat edin, tane tane kalsin, un ufak olmasin meze). Bir tabaga bosaltin. Icine parmesan peyniri, bir-iki kasik zeytinyagi, bir kasik limon suyu, karabiber ekleyin. Karistirin. Tadina bakin, arzuya gore, tuz, biber, limon, yag ve peynir oraniyla oynayin.

2 yorum:

gezicini dedi ki...

hımm nefis gözüküyor :-)
yazmaya devam edin olur mu?
sevgiler
gorki

kilyos dedi ki...

tarifinizdeki roka güzel bir calisma
baska tarifleriniz varsa paylasmak isterim ben avusturya viyanada pizzeria calistiriyorum size bana ait olan tarifleri verebilirim arzu ederseniz ertugpuke@sms.com yazin
saygilar
ertug puke