25 Ocak 2007

Nektarlı Dondurma, Kivili Dondurma



Evimize on yil once tasindigimizdan beri bahcede tek dokunmadigimiz bitki olan nektar agaci her iki sene, bazen de arka arkaya nektar verirken, bu sene ozellikle bereketli cikti. Gecen senenin tum meyveleri aniden pes pese bastiran sicak gunlere kurban gitmisti ne yazik ki. Annem buradayken, oldu mu olgunlasti mi diye kontrol ettigimiz nektarlar, annem gittikten uc gun sonra olgunlasmaya basladilar. Daha agactakileri toplamaya firsat kalmadi, agactan kendiliginden dokulenleri toplayarak, nektarli uc ayri tarif denedim (dondurma, kek, mangolu-nektar receli). Bir kismini da komsulara dagittik. Agactakileri toplayinca komposto ve nektar sosu yapacaksam da kalanlari ne yapacagim diye kara kara dusunuyorum.

Ilk denemem nektarli dondurma oldu. Bir ay once yapmis oldugum kivili dondurma tarifini kullanarak (The Cook's Companion'dan), internetteki diger nektarli tariflerle de karsilastirarak, dondurma makinesinden gayet nefis kokulu bir dondurma daha dogrusu sorbet ortaya cikti (Turkcesini dusunemedim su an, ama yumurtasiz, kremasiz buzlu dondurma). Dondurma makinesini alali bir sene oluyor. En azindan icine ne koydugumuzu biliriz diye aldim, degisik dondurmalar ortaya cikarabilmek acisindan iyi oldu.

Bu tarif icin sıvı glükoz gerekiyor. Sivi glukoz burada marketlerde satiliyor, ve sorbe dondurmaya cok guzel bir kivam veriyor. Turkiye'de olup olmadigini kestiremiyorum, ama yine de tarifi oldugu gibi veriyorum. Alternatif, surubun evde yapilmasi. Surup kivami ve sicakliginin iyi tutmasi gerekiyor. Surup tarifi isteyeniniz olursa, not birakirsaniz, onu da ayrica yazarim.

Kivili dondurma icin:

10 adet kivi meyvesi
1/2 bardak ince toz seker
100 gr sivi glukoz
yarim limonun suyu

Kivileri boylamasina ikiye dograyin, ve meyveyi kabugundan ayirin. Mutfak robotuna atin, hafifce calistirarak, pure haline getirin (cok calistirirsaniz, tohumlar ezilir, aci bir tat verir). Pureyi suzgecten gecirin, ve iki bardak (1 bardak = 250 ml su olcegi) kiwi puresi elde edin.

Biraz kivi puresini seker ve glukozla karistirin, ve dusuk ateste seker eriyene kadar isitin. Kaynatmayin. Kalan meyve ve limon suyunu ekleyin. Dondurma makinesine atin, ve calistirin.

Nektarli Dondurma icin:

Nektarlarin kabugunu soyup, dogradiktan sonra pure yapin. Iki bardak nektar, 2/3 bardak ince toz seker, ve 100 gr sivi glukozu ve yarim limon suyu olcusuyle, yukardaki tarif gibi devam edin.

Ben oyumu nektarli dondurmaya verdim, ama kivi de ayri guzeldi.



Hiç yorum yok: