07 Kasım 2006

YUMURTALI EKMEK (ekmek makinesi tarifi)



Bu ekmek makinesi ile yapilan bir ekmek. Adindan da belli oldugu gibi yumurta ile yapiliyor. Dolayisiyla isitmak icin tost makinesine koyarsaniz, çıtır çıtır çıkıyor ve nefis kokuyor. Kucuk boyunu yaptim bu sefer. Iki boy icin de olculeri veriyorum.

450 gr.lik ekmek icin
60 ml. su
50 ml. sut
1 yumurta
1 yemek kasigi tereyagi (ben sivi kullandim)
1 yemek kasigi bal (veya seker)
1 tatli kasigi tuz (ing, avs, usa olcegi ile teaspoon - avs olcegi biraz daha buyuk)
270 gr ekmek unu
1 tatli kasigi kuru maya (ing, avs, usa olcegi ile teaspoon - avs olcegi biraz daha buyuk)

675 gr.lik ekmek icin
90 ml. su
50 ml. sut
2 yumurta
1.5 yemek kasigi tereyagi (ben sivi kullandim)
1.5 yemek kasigi bal (veya seker)
1.5 tatli kasigi tuz (ing, avs, usa olcegi ile teaspoon - avs olcegi biraz daha buyuk)
425 gr ekmek unu
1.75 tatli kasigi kuru maya (ing, avs, usa olcegi ile teaspoon - avs olcegi biraz daha buyuk)

Tum malzemeyi sirasiyla makinenize koyun (makineniz daha farkli bir sira gerektirebilir, makine ile gelen tariflerle karsilastirin). Beyaz ekmek, orta derece ayarini secin. Makineyi calistirin.

Not. Ekmek makinesinde ekmek veya hamur yaparken, makine malzemeyi iyice karistirdiktan sonra, kapagini acin. Parmaginizla dokunun. Eger hamur cok sertse, ve pedal cevirirken zorlaniyorsa, birer kasik su katin yavas yavas. Eger hamur hafif civiksa ve parmaginiza yapisiyorsa, birer kasik un katin yine yavas yavas. Normalde, hamurun dokununca hafifce yapismasi, ama parmaginizda kalmamasi gerek. Un miktari, kullandiginiz unun cesitine gore, hatta bugdayin mevsimine gore degisiyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba..

Acaba 450 gr.lık ekmek makinası için başka tarfileriniz varmı?
Çok teşekkürleeer!
Pelin