10 Ekim 2006

Hindistancevizli Cikolatali Kiraz Dilimleri (Cherry Ripe)


Avusturalya'da cocuklar Cherry Ripe ile buyuyor. Cherry Ripe (dolgun kiraz), ici kiraz sekerlemesi ve hindistan cevizi olan, disi siyah cikolatayla kapli bir cikolata, ve sadece Avs'da uretiliyor. Cherry Ripe'i sevenler, taparlar. 45 yasinda olup da elinde CR ile hiziyla ama keyfiyle is arasi kosusturan insanlara sokakta rastlamak dogal birsey. Ben hastanede calisirken, Carsamba sabahi toplantilarinda arada bir torba CR acilir, herkes icinden birer tane kapar, torba bitene dek devam edilirdi. Ben Cherry Ripe'i pek benimseyemedim. Ama iste Avusturalya ruhunun bir parcasi, bence Vegemite'dan sonra Cherry Ripe geliyor... Eee, Alan'da vegemitesiz evden cikarsa, tum gun aklindan vegemite cikmiyor. Cherry Ripe'a da bayiliyor.

Dogumgunu icin kek tariflerini karistirirken, aklima Cherry Ripe geldi! Bir yerde benzer bir tarif gormustum diye hatirlayip, tarifi sonunda kitaplardan birinde buldum (Australian Women's Weekly Biscuits and Slices). Tarifin adi Hindistan cevizli cikolatali kiraz dilimleri - Coconut Choc Cherry Slice. Alan, pastasina bayildi. O aksam masadaki arkadaslarimizdan biri de CR hastasiydi, o da bayildi. Ben de bu tarifin, Cadbury tarafindan yapilan Cherry Ripe'dan daha guzel olduguna karar verdim. Evet, biliyorum sekeri yagi bol. Ama bir defada ancak kucuk bir dilim yeniyor ve cay/kahve ile de super gidiyor. Deneyin derim.

Kat bir
2 bardak (250 gr) cikolatali biskuvi kirintisi
150 gr. tereyagi, eritilmis (40 gr ini siviyag koydum)
Kat iki
3/4 kap ince toz seker
1/3 bardak sut
1 2/3 bardak (150 gr) hindistan cevizi
1 yumurta beyazi, hafifce cirpilmis
1/4 bardak pudra sekeri
3/4 bardak kiraz sekerlemesi, ince ince dogranmis
Kat uc
200 gr siyah bitter cikolata, eritilmis
60 gr tereyagi, eritilmis (30 gr da yeterli bence)

1. 20 x 30 cm boyutunda bir tepsiye aliminyum folyo koyun ve folyoyu hafif yaglayin. Biskuvi kirintilarini ve tereyagi bir kapta karistirin. Tepsiye esit kalinlikta bastirarak yayin. Buzdolabinda 20 dakika (ya da sertlesene kadar) bekletin.

2. Kucuk bir tencerede seker ve sutu birlestirin. Dusuk isida seker eriyene kadar karistirin. Kaynamasin karisim, dikkat edin. Daha sonra 5 dakika sogutun.

3. Sut karisimini buyuk bir kaba gecirin. Icine hindistan cevizi, cirpilmis yumurta beyazi, pudra sekeri ve kiraz sekerlemelerini katin. Karistirin. Tepsideki cikolata kirintili kat iyice dondukta sonra, uzerine yayin. En az 15 dakika buzdolabinda bekletin.

4. Cikolata ve tereyagini bir kapta karistirin. Yumusacik olana kadar karistirin (ben ikisini eritmeden tencereye koydum, dusuk ateste, karistirarak erittim - kaynatmadan. Sonra da soguttum bir parca). Karisimi ucuncu kat olarak surun, ve tepsiyi buzdolabina yerlestirin. Birkac saat en az buzdolabinda kalacak. Dilimleyin ve servis edin.

Not. Avs'takiler icin, cikolatali biskuvi olarak Chocolate Crackle kullandim. Kiraz sekerlemesine (red glace cherries) gelince, Turkiye'de marketlerde oldugunu saniyorum, cunku pastanelerde rastladim.

Hiç yorum yok: