03 Kasım 2006

Filipin Usulü Tavuk Yemeği (Chicken Adobo)


Yemek kitaplarimdan birinde firinlanmis pancar yemegine rastladim gecen gun. Yanina da bir cesit et yemegi yapmayi dusunuyordum ki, yogurtland blogunda filipin usulu bir tavuk yemegi tarifi hangi tarif sorununu cozdu. Yanina pirinc pilavi, ve bu hafta icinde yapmis oldugum kabak tursusunu da ekleyince (tarifini verecegim), guzel bir dortlu ortaya cikti, afiyetle yedik.

Once, tavuk yemeginden baslayayim. Tarifte 1.5 kilo tavuk eti vardi, ben yarim kilo aldim, sayimiz az oldugu ve ikinci gune et yemegi birakmayi sevmedigim icin. Ona gore olculeri azalttim. Sirke ve soya sosu oranini bire bir tuttum. Asil tarif icin sizi yogurtland' e yonlendiriyorum. Fotografi da yukariya ekliyorum. Tavuk yemegi nefis oldu. Pisirmesi gayet kolay. Miktar azalinca pisirme suresi 25-30 dakikaya dustu.

Hiç yorum yok: