13 Ekim 2006

Tahinli Patlican Mezesi (babaganoush, baba ghannooj)



Babaganuş, Lubnan mutfaginin en taninan mezelerinden, ve tadi nefis. Bu mezeyi, Turk mutfagina da ekledim, Guneydogu Anadolu'da yapilip yenildigi icin. Ama Lubnan ve Turkiye ile sınırlı degil, diğer Ortadogu ulkelerinde, Misir'da hatta Etiyopya'da bile yapiliyor. Bizim limonlu sarimsakli patlican mezesinden farki, icine tahin ekleniyor olmasi. Tarif, Lebanese Kitchen kitabindan.

1 kilo patlican
1 caykasigi tuz
1 dis sarimsak
2/3 su bardagi tahin
1/2 su bardagi limon suyu
1 tatlikasigi zeytinyagi

1. Patlicanlari ocak uzerinde kabuklari kararana kadar kozleyin, ara sira cevirerek. Soguk su altinda kabugunu soyun. (Ben bicakla siyirarak yapiyorum). Patlicani ufak ufak dograyin.

2. Robota, patlican, sarimsak, tahin, limon suyu ve tuzla beraber atin, ve robotu calistirin. Iyice karisacak (iki dakika yetiyor).

3. Tabaga koyun. Uzerine biraz zeytinyagi koyun. Arzuya gore, taze maydanoz ve domatesle susleyebilirsiniz. Bu sefer sumak serptim. Pide ile servis edin.
Yanina pancar mezesi yapabilirsiniz, tarifini daha once vermistim.

Hiç yorum yok: